Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Pereiti į pagrindinį turinį

C1

dojusagro

„Ustukių malūnas“ rinkoje juda kaip upelis

Autorius: Judita PAUŽUOLYTĖ
"Ustukių malūno" vadovas Giedrius Uždavinys ir bendrovės pardavimų vadovas Kipras Uždavinys.
"Ustukių malūno" vadovas Giedrius Uždavinys ir bendrovės pardavimų vadovas Kipras Uždavinys.
Printer Friendly, PDF & Email

Pasvalyje įsikūręs „Ustukių malūnas“ jau daugiau nei 25 metus yra vienas aktyviausių tradicinių grūdų produktų ir sveikų užkandžių gamintojų Lietuvoje. Įmonėje dirbantys specialistai nuolatos stebi pokyčius ir į verslą žiūri lanksčiai – jiems itin svarbus kūrybiškas požiūris ir naujų technologijų pritaikymas. Apie inovacijas ir ekologines idėjas bei jas sekančius iššūkius kalbamės su „Ustukių malūno“ įkūrėju Giedriumi Uždaviniu.

Kokie yra šiuolaikinio pirkėjo poreikiai?

Vis labiau pastebime augantį susidomėjimą natūraliais, sveikais produktais. Jau kurį laiką tai darosi aktualu daugeliui žmonių. Dėl šios priežasties stengiamės gaminti tokius produktus, kurių klientas nori šiandien, arba idealiu atveju – gaminti tokius, kokių norėtų rytoj. Kitaip tariant, mūsų tikslas - užbėgti klientų norams už akių.

Kokį tai kelia iššūkį Jums, kaip verslui? Ar sudėtinga laikytis ekologinės idėjos?

Sudėtingoji pramonės ir vartojimo pusė – saugiai nugabenti sveiką, ekologišką produktą į kitą pasaulio kraštą įvairiomis aplinkybėmis. Vis dėlto tai yra maistas, o natūralus genda itin greitai. Gali užtrukti ganėtinai ilgai, kol produktai pateks į atitinkamą rinką: jie keliauja iš malūno į įvairias vietas, transportuojami laivais, lėktuvais, kol pasiekia galutinį tašką. Tad mums, sveikų produktų atstovams, visuomet yra iššūkis sugalvoti būdų, kaip nesugadinti produktų, neatimti jų gerųjų savybių ir padaryti saugius, pasiekiamus bei ne per brangius vartotojams.

Galima teigti, kad ši idėja atspindi „Ustukių malūno“ filosofiją?

„Ustukių malūnui“ ekologinės idėjos yra labai svarbios – mes tikime, kad kiekvienas žmogus yra atsakingas ne tik už savo, bet ir už ateities kartų sveikatą. Žinoma, nesame tobuli, pasitaiko klaidų. Visgi, kaip įmanydami stengiamės kurti tokius produktus, kuriuos valgytume patys ir norėtume duoti savo vaikams.

Kaip vertinate rinkos situaciją? Ar nesudėtinga parduoti visiškai naujus produktus?

Tik atrodo, kad rinka perpildyta, iš tiesų erdvės joje daug. Stengiamės vystyti idėjas, kurti naujoves pasitelkdami tiek mokslininkų įžvalgas, tiek ilgametę „Ustukių malūno“ patirtį. Tikimės, kad pavyksta gaminti tai, ko reikia vartotojams.

„Ustukių malūno“ verslo modeliui įtaką daro vieta konkurencinėje aplinkoje. Visada galima gaminti tai, kas jau sukurta. Visgi, tam reikia labai daug resursų, didelės gamybos, o to mes neturime. Esame maža įmonė, tad turime rasti savą erdvę rinkoje.

Kokius produktus siūlote savo klientams?

Šiuo metu klientams tiekiame gana platų asortimentą, kurį sudaro: natūralūs ir ekologiški trapučiai, saldūs trapučiai „Milikuku“, trapukai „milipOp“, kruopos, miltai, dribsniai, makaronai. Esame gana lankstūs – vieni produktai keičia kitus natūraliai dėl konkurencijos, vartotojų poreikių pokyčių. Jei pastebime, kad netikslinga gaminti, specializuojamės kitoje srityje. „Ustukių malūnas“ – labai gyvas verslas. Žinoma, galime bandyti jį daryti ganėtinai planingą ir eiti tik viena kryptimi, bet mes elgiamės kaip upelis, judantis pagal landšaftą. Prisitaikome prie rinkos pokyčių, nebijome eksperimentuoti. Jei laukia didesni projektai, taupome resursus ir jėgas, vertiname juos pagal savo išgales.

Kuo Jūsų produktai skiriasi nuo kitų gamintojų?

Mes buvome vieni pirmųjų rinkos žaidėjų. Visuomet stengiamės pasiūlyti tai, ko dar neturi kiti. Netgi ir dabar yra gaminių, kuriuos gaminame vieninteliai. Esminis mus ribojantis kriterijus yra technologinės (įgyvendinimo) galimybės. Pasitaiko situacijų, kai žinome, kokio produkto reikėtų, bet nesugalvojame, kaip jį pagaminti.

Šiuo principu, sakyčiau, veikia visas verslas, t. y. manančių, kaip padaryti vienus ar kitus dalykus ir išspręsti tam tikras problemas, yra daug. Dėl to siekdami išsiskirti ir sukurti tai, ko dar vartotojai nematę, daug dėmesio skiriame kūrybiškumui, bendradarbiaujame su mokslininkais. Tas pačias technologijas stengiamės panaudoti maksimaliai - nuolatos geriname esamų produktų kokybę bei kuriame naujus gaminius dažnai derindami dar nepopuliarias, negirdėtas skonių koncepcijas. Vieni naujausių ir, mūsų manymu, itin sėkmingų pavyzdžių yra trapučiai su špinatais bei smaližiams dedikuoti trapučiai, padengti burokėlių glaistu.

Gana aktyviai dalyvaujate parodose. Ar tai – vienas iš būdų rasti klientų ir įgauti įkvėpimo?

Tarptautinės parodos mums itin aktualios – nuolatos lankomės jose, stebime, kas vyksta pasaulinėje rinkoje. „Ustukių malūno“ prekybos partneriai yra 15-oje šalių, tad mums aktualus bendras kontekstas, ne tik Lietuva. Pateikiame pirkėjams didesnį asortimentą, atsižvelgiame, kas jiems būtų naudinga ir aktualu. Tokie mūsų kasdieniai veiksmai – nuolat galvojame, ką šiandien galime padaryti, kad pajudėtume dar vienu milimetru į priekį sėkmės link.

„Ustukių malūno“ naujienas sekite: https://www.facebook.com/ustukiumalunas/

Facebook komentarai

T Hegvita agro