Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Pereiti į pagrindinį turinį

C1

C1

Ūkininkams – mažesnė „popierių“ našta

Autorius: Kazys KAZAKEVIČIUS
Valdininkai ketina sumažinti ūkininkams tenkantį popierizmą. Asociatyvi nuotr.
Valdininkai ketina sumažinti ūkininkams tenkantį popierizmą. Asociatyvi nuotr.
Printer Friendly, PDF & Email

Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) teisės aktų projektų registre registravo Ūkininko ūkio įstatymo pataisas, numatančias sumažinti administracinę naštą ūkininkams – iš jų bus mažiau reikalaujama įvairių popierinių dokumentų bei jų kopijų. Skaičiuojama, kad dėl to administracinė našta, tenkanti ūkininkams, sumažės beveik puse milijono eurų.

Siūlo mažinti

Šiuo metu Ūkininko ūkio įstatyme numatyta, kad ūkininkas, teikdamas prašymus registro duomenų teikėjams, kartu su teikiamais dokumentais privalo pateikti ir popierines dokumentų kopijas. ŽŪM parengtose Ūkininko ūkio įstatymo pataisose numatoma panaikinti reikalavimą pateikti dokumentų kopijas, kaip perteklinį.

Anot projekto iniciatorių, toks siūlymas parengtas atsižvelgiant į tai, kad valstybės įmonei Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro bei savivaldybių administracijų darbuotojams atsirado galimybė skaitmenizuoti pateiktus duomenų teikėjų prašymus bei prie jų pridedamus dokumentus. Taip pat juos sukelti į skaitmenizuotų duomenų bazę. Tad registro nuostatuose nurodytas reikalavimas ūkininkų pateiktus popierinius prašymus saugoti ūkininko ūkio byloje neteko prasmės.

„Atsisakant perteklinio reikalavimo registro duomenų teikėjams kartu su teikiamais dokumentais pateikti ir popierines dokumentų kopijas, bus mažinama administracinė našta, gerinama teikiamų Ūkininkų ūkių registravimo paslaugų kokybė, didinama šių paslaugų elektroninė plėtra“, – teigiama Ūkininko ūkio įstatymo pataisų aiškinamajame rašte, kurį rengė ŽŪM teisės ir personalo skyriaus, vadovaujamo Algirdo Sereikos, specialistai.

Kartu yra siūloma koreguoti ir Ūkininko ūkio įstatymo dalį, reglamentuojančią ūkio registravimą. Joje taip pat neliktų reikalavimo pateikti dokumentų kopijas, o būtų nurodoma, jog ūkis turi būti įregistruotas ir ūkio įregistravimo pažymėjimas išduotas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ir dokumentų pateikimo registro tvarkymo įstaigai dienos. Jeigu ūkį atsisakoma įregistruoti, priežastys turi būti nurodomos raštu.

Administracinės naštos ūkio subjektams apskaičiavimo ataskaitoje teigiama, kad priėmus ŽŪM siūlomas Ūkininko ūkio įstatymo pataisas administracinė našta ūkininkams sumažės daugiau kaip 447 tūkst. eurų.

Pataisų laukia

Portalo „Agroeta.lt“ kalbintas Suvalkijos ūkininkas Petras Liukevičius teigė, kad tokių Ūkininko ūkio įstatymo pataisų jie labai laukia, nes šiuo metu jie susiduria su didžiule biurokratine mašina. „Jei teiki prašymą ir pridedi reikiamus dokumentus, tai dar būtinai privalai daryti ir jų kopijas. Bet juk tai mums kainuoja. Niekas nieko dykai nedaro. Be to, juk jau XXI amžius, skaitmeninė era, visi dokumentai skaitmeninami. Bet ne, iš mūsų dar reikalauja ir popierių“, – stebėjosi P. Liukevičius.

Vienos šalies savivaldybės administracijos Žemės ūkio skyriuje dirbantis Vytautas S. „Agroeta.lt“ tvirtino, kad jie negali iš ūkininkų nereikalauti dokumentų kopijų, nes jos būtinai turi būti saugomos ūkininko ūkio byloje. „Mes suprantame, kad tai dažnai absurdiška, tačiau kitaip daryti negalime. Įstatymas yra įstatymas ir mes jį privalome vykdyti“, – tvirtino pernelyg viešintis nenorėjęs valdininkas.   

ŽŪM pateiktoms Ūkininko ūkio įstatymo pataisoms dar turi pritarti Vyriausybė, o paskui jos keliaus į Seimą, kuris ir tars paskutinį žodį.

Facebook komentarai