Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Pereiti į pagrindinį turinį

C1

dojusagro

Startuos verslo misija į šalį, garsėjusią lietuviškų žirnių importu

Autorius: Laima UŽUPĖ
Indijos ambasadorius Lietuvai Tsewang Namgyal.
Indijos ambasadorius Lietuvai Tsewang Namgyal.
Printer Friendly, PDF & Email

Sulaukę gausaus Lietuvos įmonių susidomėjimo eksporto į Indiją galimybėmis VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra drauge su Indijos prekybos rūmais Lietuvoje planuoja verslo misiją į šią šalį. Pasak Indijos prekybos rūmų Lietuvoje prezidentės Alinos Adomaitytės, ši iniciatyva jau sudomino daugiau nei pusšimtį Lietuvos įmonių. 

Perspektyvios pieno ir alkoholinių gėrimų rinkos

Apie tai, kad Indijoje gali atsiverti didesnės galimybės parduoti Lietuvoje užaugintus ar pagamintus produktus, Žemės ūkio viceministras Evaldas Gustas, Indijos ambasadorius Lietuvai Tsewang Namgyal, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis, Indijos garbės konsulas Rajinder K. Chaudhary, ekspertai iš įvairių atsakingų mūsų valstybės institucijų bei verslo atstovai praėjusią savaitę diskutavo Vilniuje vykusiame seminare „Lietuva ir Indija – neatrastos galimybės“.

Indija jau nebėra tik egzotiška šalis, ji kasdien vis labiau atsiveria ekonominiam bendradarbiavimui ir tampa puikia terpe vystyti verslą, akcentavo Indijos garbės konsulas.

Europos Sąjunga (ES) yra didžiausia Indijos prekybos partnerė, iš ES atkeliauja daugiausia investicijų, Indijoje veikia apie 6 tūkst. ES įmonių, kurios sukuria virš 6 mln. darbo vietų.

Pasak Indijos prekybos rūmų Lietuvoje atstovo Abhinavayoga Kumar, labiausiai naujų verslo partnerių laukia pieno ir alkoholinių gėrimų, alaus rinkos. Šių produktų paklausa Indijoje auga itin sparčiai.

Lietuvos pieno gamintojai jau suskubo naudotis atsiveriančiomis galimybėmis. Šią vasarą pirmąjį sandorį su Indija sudariusio žemės ūkio kooperatyvo „Pienas LT“  eksporto vadybininkas Gediminas Kaluževičius, prisimindamas pirmuosius verslo žingsnius į šią šalį,  sakė, kad kooperatyvui buvo didelis iššūkis pradėti dirbti su rinka, kuri yra viena didžiausių pieno gamintojų pasaulyje, taip pat turi labai griežtą tyrimų kontrolę, kvotas, didelius muitus.

Pasak G. Kaluževičiaus, pirmieji žingsniai atlikti, tikimasi sėkmės ir ateityje, tačiau valstybės institucijų pagalba esanti labai reikalinga. Indijoje apie Lietuvą itin mažai žinoma, o tai didelė kliūtis sėkmingai verslo plėtrai.

Žirnių eksporto patirtis  

Nors prekyba su Indija sudaro nedidelę mūsų šalies užsienio prekybos žemės ūkio ir maisto produktais dalį, tačiau Lietuva prieš keletą metų buvo viena iš pagrindinių Indijos žirnių importuotojų. Žirniai ir mediena sudarė daugiau kaip pusę lietuviško eksporto į Indiją.

Visgi dėl gero ankštinių kultūrų derliaus pačioje Indijoje per pastaruosius kelis metus jų kainos krito ir, saugodama savo rinką, Indija padidino muitus importuojamai produkcijai. Lietuviškų žirnių importą pristabdė ir Indijos reikalavimas apdoroti juos metilo bromidu. Nors ES ir kai kuriose kitose valstybėse uždrausta jį naudoti, Indijoje reikalaujama, kad juo būtų apdoroti importuojami produktai.

Žemės ūkio ministerija yra informavusi, kad Indija iki šių metų gruodžio 31 d. pratęsė išimtį dėl metilo bromido naudojimo į Indiją importuojamai augalinei produkcijai. Nors Lietuvoje užauginti grūdai gali būti ir toliau eksportuojami į Indiją juos specialiai apdorojus, pasak Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos direktorės Dalios Ruščiauskienės, dabartinėmis sąlygomis žirnius į Indiją eksportuoti per brangu dėl didelių muitų. Jos nuomone, Indija perdirbėjams išlieka labai įdomi šalis, tačiau reikalaujanti strateginio požiūrio.

Šiuo metu ES produkcijai Indija taiko aukštus muitus (pieno produktams bei grūdinėms kultūroms taikomas 30 proc. muitas) ir netarifinius prekybos barjerus (kiekybinius importo apribojimus, importo licencijavimą, privalomą patikrą ir sertifikavimą dideliam produktų kiekiui, ilgas ir sudėtingas muitų procedūras). Europos Komisijos duomenimis, ES eksportą į Indiją šiuo metu veikia 25 Indijos netarifiniai barjerai – didesnis barjerų skaičius pastebimas tik Kinijoje bei Rusijoje. Šios prekybos kliūtys galėtų būti išspręstos laisvosios prekybos susitarimu.

Didelių galimybių šalis

A. Adomaitytė akcentuoja, kad Indijoje svarbu pristatyti Lietuvą kaip ES, Vakarų bloko valstybę ir joje didinti ES žinomumą. Lietuvos užsienio prekybos partnerių sąraše pernai Indija užėmė kuklią 41 vietą. Statistikos departamento duomenimis į Indiją eksportavo 136 Lietuvos įmonės.

Gamintojus turėtų vilioti tai, kad Indija didžiausia pasaulyje demokratija ir antra pagal gyventojų skaičių, kuris siekia 1 mlrd. 36 mln. Remiantis Jungtinių Tautų prognozėmis, po dešimt metų gyventojų skaičiumi ji turėtų aplenkti Kiniją. Tikimasi, kad po kelių  dešimtmečių Indijos miestuose gyvens virš 800 mln. žmonių, ir tai turės milžiniškos įtakos maisto sektoriui, kuriam truks pažangių technologijų. Indija taip pat yra viena iš sparčiausių augančių šokolado rinkų, jo vartojimas kasmet didėja apie 20 proc. – šokoladas populiari dovana.

Nors Indija laikoma naujų galimybių šalimi, ekspertai pataria nepamiršti įėjimo į jos rinką iššūkių. Pavyzdžiui, šioje šalyje nėra įmonių duomenų bazės, daug fiktyvių įmonių. Norint  užmegzti patikimus ryšius, teks samdyti patikimą vietinį atstovą.

Sudėtinga teisinė sistema – skirtingi įstatymai ir mokesčiai skirtingose valstijose. Indija išlieka viena daugiausiai iššūkių keliančių rinkų intelektinės nuosavybės apsaugos srityje.

Facebook komentarai

T Hegvita agro