Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Pereiti į pagrindinį turinį

C1

C1

Kerštas pagal S Gentvilą: Seimui atmetus automobilių taršos mokestį, aplinkos ministras siūlo nubausti žemdirbius – naikinti lengvatas gazoliui

Autorius: Agroeta
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
Printer Friendly, PDF & Email

Seimo Kaimo reikalų komitetas šiandien pritarė lengvatinio dyzelino kvotoms ūkininkams, kurios bus taikomos nuo 2026 m. Nuo minėtų metų žemdirbiams bus galima lengvatinį dyzeliną įsigyti po 60 eurų už 1 tūkst. litrų ir leisti įsigyti iki 100 tūkst. litrų dyzelino per metus (palies stambiausius 247 ūkius). Savo ruožtu nuo 2029 m. lubos būtų mažinamos ir būtų leidžiama įsigyti iki 50 tūkst. litrų per metus (palies 721 ūkį stambų).

Komiteto nariai šiam sprendimui pritarė vienbalsiai, išskyrus Kęstutį Mažeiką, kuris balsavo prieš.

Tačiau didžiausią posėdžio dalyvių nuostabą sukėlė komiteto posėdyje pasisakęs aplinkos ministras Simonas Gentvilas. Mat Aplinkos ministerija „lubas“ siūlė taikyti jau nuo 2024 metų.

Vietoje taršos mokesčio pasiūlė bausti ūkininkus

Aplinkos ministerija teigė, kad ankstinti „lubų“ atsiradimą reikia dėl beariminės žemdirbystės skatinimo ir todėl, kad Seimas atmetė automobilių taršos mokesčio įvedimą.

„Gazolio emisijos šiuo atveju skaičiuojamos ne į žemės ūkį, o į transporto taršos sritį. -Seimui ką tik atmetus automobilių taršos mokestį, nėra realių priemonių, kurios mažintų transporto taršą. Todėl šiuo atveju yra LR Akcizų įstatymo pakeitimai kitoms kuro rūšims. Tačiau pats svarbiausias dalykas, kad atmetus automobilių taršos mokestį Seime ir kai kuriems komiteto nariams balsavus „prieš“, reikia pasakyti, kad vieno instrumento atsisakius, reikia kalbėti apie kito instrumento sustiprinimą (...). Jeigu yra atmestas automobilių taršos mokestis, tai kur tada mes didiname įsipareigojimus kitose srityse. Konkrečiai ši sritis irgi yra dėmesio centre. Tad negalima viskam sakyti „ne“ ir toliau vartojimą didinti“, – Seimo KRK nariams teigė aplinkos ministras Simonas Gentvilas. Būtent jis laikomas pagrindiniu automobilių taršos mokesčio iniciatoriumi.   

Finansų ministrė Gintarė Skaistė yra sakiusi, kad lengvatos dyzelinui ūkininkams turėtų nebelikti iki 2024 metų

Finansų ministerijos teigimu, dėl mokesčio lengvatų ūkininkams biudžetas kasmet „netenka 92 mln. eurų“.

Prašė negąsdinti žmonių

Seimo narys Kęstutis Mažeika pasiūlė S. Gentvilui negąsdinti žmonių, nes tai atsakomybės trūkumas prieš kaimo gyventojus, kurie ir taip sunkiai išgyvena.

Kritikos S Gentvilui negailėjo ir kiti Seimo nariai, kurie tikino, esą tokiais drastiškais sprendimais ūkininkai bus privesti prie bankroto. Vien beariminės technikos diegimas ūkyje taps nepakeliama našta žemdirbiams, nes reiks atsisakyti kitų padargų ir pirkti naujų.

„Ant popieriaus viskas gražiai atrodo, bet realybėje, ypač gamyboje, taip nebūna, kad staiga visi ims ir susipirks techniką, – teigė Seimo KRK narys Juozas Baublys. – Sumažinsim kurą, sumažinsim augalų apsaugos priemones, o pasiūlyti žemdirbiams mainais nieko negalime“.

Lengvatinio dyzelino kiekis žemdirbiams nustatomas pagal jų deklaruotus žemės ūkio naudmenų plotus. Ūkininkai gali papildomai įsigyti iki 15 proc. einamaisiais ūkiniais metais priklausančio gazolių kiekio.  

2020-2021 m. ūkiniais metais leidimą įsigyti „žalią“ dyzeliną yra gavę 126 000 ūkininkų.

Kad ir kaip ten būtų, jei sprendimas išties įsigalios po kitų svarstymų, žemdirbių teigimu, gyvenimas jiems, o ir konkurencinės sąlygos, palyginti su kitų šalių ūkininkais, tik pablogės.

Facebook komentarai

a

b