Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Pereiti į pagrindinį turinį

C1

dojusagro

Kaip įtikti Kinijos rinkai ir ... neprarasti savo prekės ženklo

Autorius: Laima UŽUPĖ
Akimirkos iš pernai įvykusios „China International Import Expo“ parodos.
Akimirkos iš pernai įvykusios „China International Import Expo“ parodos.
Printer Friendly, PDF & Email

Naujų verslo kontaktų ieškantys lietuviško maisto gamintojai ruošiasi lapkričio 5-10 dienomis Šanchajuje (Kinija) vyksiančiai parodai „China International Import Expo“ (CIIE). Čia jos pristatys įvairius duonos ir pyrago gaminius, šaldytus maisto pusfabrikačius, vaikų maistą, gaminius iš grūdų, pieno, gėrimus. Auganti Kinijos rinka verslą vilioja, o ekspertai pastebi ne tik jos galimybes, bet ir perspėja dėl rizikos: trūkstant žinių čia galima susidurti net ir su prekės ženklo „vagyste“.

Pristatys du nacionalinius stendus

„Atsiverianti Kinijos rinka tampa vis patrauklesnė Lietuvos įmonėms didinti eksporto apimtis į antrąją pagal dydį ekonomiką pasaulyje, tačiau jos kol kas yra nepakankamai pajėgios vienos susirasti eksporto partnerių šioje šalyje dėl žinių ir kompetencijų trūkumo“, – sako Aivaras Knieža, verslo plėtrą skatinančios VšĮ „Versli Lietuva“ Eksporto departamento vadovas.

Jo nuomone, su kinais sudėtinga užmegzti pirmą kontaktą dėl kalbos barjero ir jų įpročio ignoruoti elektroninius laiškus, todėl paroda yra „pirma ir geriausia priemonė įmonei pristatyti savo produktus ir jų privalumus gyvai“, o gerai pasiruošus galima jau parodos metu išsirinkti potencialius partnerius. „Versli Lietuva“ Kinijoje pristatys du nacionalinius stendus: maisto ir gėrimų bei bendro vartojimo prekių.

Kinų stalui – lietuviški duonos gaminiai

Viena iš nacionalinio stendo dalyvių UAB „Gudobelė“, savo produktus jau parduodanti Vokietijoje, Izraelyje, Lenkijoje, Švedijoje ir kitose šalyse, taip pat domisi ir pirkėjais Kinijoje. Pasak bendrovės eksporto vadovės Jurgitos Kolodavičienės, ši šalis patraukli savo potencialu – vartotojų skaičiumi, be to, tai „užkandžių šalis“, o „Gudobelė“ parodoje kaip tik ir pristatys užkandžius – duonos traškučius. Bendrovė šioje parodoje prisistatė ir pernai, iškart po jos kreipėsi į organizatorius siekdami dalyvavimo ir ateityje.

Kinijos rinkai šiemet prisistatys ir šaldytą duonos bei pyrago produkciją gaminanti UAB „Mantinga“. Jos eksporto vadovas Laimutis Kunigėnas pastebi, kad Kinijoje duonos ir kitų kepinių rinka dar nėra tiek išplėtota, kiek Europoje, šie produktai dar nėra įprasto kinų maisto raciono dalis, „bet  kinai stengiasi neatsilikti nuo Vakarų, ir daugybė vakarietiško gyvenimo atributų jiems tampa vis labiau siektini“. Čia jaučiamas sveikesnių produktų poreikis, kinai labai mėgsta naujoves ir „linkę pirkti tai, kas pasižymi tam tikromis išskirtinėmis savybėmis“.

„Šioje rinkoje matome nemažą potencialą savo produkcijai. Bet, žinoma, kartu tai yra ir didelis iššūkis, nes neužtenka vien pateikti išvaizdų, geros sudėties produktą, bet pirkėją reikia dar ir įtikinti, kad jam toks produktas yra reikalingas“, – akcentuoja „Mantingos“ atstovas.

Gauna ne tik finansinį rėmimą, bet ir politinį palaikymą

Bendrame nacionaliniame Lietuvos maisto pramonės ir žemės ūkio produktų stende taip pat žada dalyvauti „Daumantai LT“, „Imlitex China“, „Vilniaus alus“, „Grainmore“, „Pieno žvaigždės“, „Melt Water“. Organizatoriai pabrėžia, kad čia dalyvaudama įmonė gauna ne tik finansinį rėmimą, bet ir politinį palaikymą: „Kinai labai vertina ir atkreipia dėmesį, kai Lietuvos įmones remia aukšto rango pareigūnai, kurie ne tik apsilanko parodoje, bet ir susitinka su vietiniais valdininkais. Tai rodo, kad „santykiai tarp valstybių yra geri ir rizikos sėkmingam bendradarbiavimui yra minimalios“.

Su valstybės pagalba „įtikti“ Kinijos rinkai paprasčiau, tad neatsitiktinai abu šioje parodoje pristatomi Lietuvos nacionaliniai stendai „užsipildė“ dar vasarą. Pasak „Versli Lietuva“ atstovų, buvo kviestos visos norinčios įmonės. Iš Lietuvos biudžeto finansuojama beveik 60 proc. parodos ploto nuomos ir nacionalinių stendų statymo sąnaudų. Likusią dalį finansuoja parodoje dalyvaujančios įmonės savo lėšomis.

Svarbu siekiant apsaugoti prekės ženklą

Kinija tarp kitų Lietuvos eksporto partnerių išsiskiria sparčiausiai augančia ekonomika, o ekspertų prognozuojami jos augimo rodikliai gerokai lenkia Euro zonos šalių, Lenkijos ar JAV rodiklius, – tai traukia eksportuotojų dėmesį ir kartu verčia gilintis į rizikas. Jos neretai susijusios ir su prekės ženklo apsauga.

„Verslios Lietuvos“ atstovas A. Knieža atkreipia dėmesį, kad, norint žengti į Kinijos rinką, įmonės prekės ženklo registracija yra būtina: „Kinijos prekinių ženklų įstatymas naudoja pirmo pareiškėjo (angl. first-to-file) sistemą. Tai reiškia, kad tas asmuo ar įmonė, kuri pirmoji savo vardu užregistruoja tam tikrą prekinį ženklą, turi į jį išskirtines teises. Tai priešinga praktika nei kitose užsienio valstybėse, kur teisė į prekinį ženklą priklauso nuo autorystės. Taigi prieš pradedant kokius nors veiksmus Kinijoje įmonėms labai svarbu atkreipti dėmesį į šį aspektą norint išvengti prekės ženklo vagystės“.

Kviečia jau dabar pagalvoti apie ateinančias parodas

Primenama, kad Lietuvos gamintojai jau gali planuoti dalyvavimą 2020 m. „China International Import Expo“ parodoje ir jau dabar susisiekti su „Verslia Lietuva“ dėl galimybės dalyvauti jungtiniame nacionaliniame stende.

Dar viena Lietuvos žemės ūkio produkcijos gamintojams, ketinantiems ateiti į Kinijos rinką, aktuali paroda – „China-CEEC Investment and Trade Expo“ – vyks 2020 m. birželio 8-12 dienomis Ningbo mieste.

Facebook komentarai

T Hegvita agro