Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Pereiti į pagrindinį turinį

C1

C1

Kokį aliejų geriausia rinktis kepimui? Sužinokite aliejaus ir riebalų degimo temperatūras

Autorius: Agroeta
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
Printer Friendly, PDF & Email

Renkantis aliejų kepimui, svarbu atsižvelgti, kam ketinate jį naudoti – kepimui ar giliam kepimui. Pavyzdžiui, giliam kepimui tinka tik tie aliejai, kurie kaitinant vėliausiai pradeda rūkti (dūmyti, „degti“). Aliejaus, riebalų „degimo“ temperatūra svyruoja nuo ~+107- +250 °C ir tai stipriai priklauso nuo to, ar aliejus rafinuotas, ar ne, ir koks yra polinesočiųjų ir mononesočiųjų bei sočiųjų riebalų procentas.

Aukštai temperatūrai, kuri reikalinga giliam kepimui, atsparesni rafinuoti (išgryninti) aliejai bei tie, kurių sudėtyje yra daugiau sočiųjų riebalų, pavyzdžiui, lydytas sviestas, lydyti taukai, kokosų aliejus, aukščiausios kokybės alyvuogių aliejus ir kt.

Nerafinuotuose aliejuose (pvz.: graikinių riešutų, linų sėmenų, ryžių sėlenų, kanapių sėklų aliejuje ir pan.) yra mažai sočiųjų riebalų ir daug „gerųjų“ mononesočiųjų riebalų ir polinesočiųjų riebalų, o jų „degimo“ temperatūra yra tik šiek tiek didesnė kaip ~+107 °C, todėl tokie aliejai nėra tinkami giliam kepimui.

Jei riebalai, aliejai perkaitinami, geri riebalai suyra ir susidaro pavojingi laisvieji radikalai.

Orientacinės aliejaus, riebalų degimo temperatūros:

Aliejus / riebalai                                 

Celsijaus

Kanapių aliejus – nerafinuotas          

+107 °C

Saulėgrąžų aliejus – nerafinuotas     

+107 °C

Alyvuogių aliejus                                  

+160 °C

Sviestas                                                    

+177 °C

Alyvuogių aliejus – aukštos kokybės, ekstra virgin

+206 °C

 

Saulėgrąžų aliejus – rafinuotas

+232 °C

Kanapių aliejus – pusiau rafinuotas

+240 °C

Lydytas (išgrynintas) sviestas (Ghee)

+252 °C

 

Ką dar svarbu žinoti vartotojams?

aliejai, kuriuose yra daug sočiųjų riebalų, laikomi mažiau sveikais (valgant per daug sočiųjų riebalų, padidėja širdies ligų ir insulto rizika),

visuose aliejuose yra panašus ir vienodai didelis kalorijų skaičius, todėl juos geriau vartoti saikingai,

pakartotinai jau kartą panaudoti kepimui riebalai, aliejai neturėtų būti naudojami,

siekiant, jog graikinių riešutų aliejus ir linų sėmenų aliejus nepridustų (nesugęstų), jie turėtų būti laikomi šaldytuve,

aliejus ir riebalai, įsigyti parduotuvėje, maisto gamyboje naudojami pagal gamintojo rekomendacijas, kai tai nurodyta etiketėje.

 

Facebook komentarai