Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Pereiti į pagrindinį turinį

C1

dojusagro

Europos žemės ūkio maisto produktams populiarinti – šimtai milijonų eurų

Autorius: Agroeta
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
Printer Friendly, PDF & Email

Europos Komisija 2020 m. skirs 200,9 mln. EUR Europos Sąjungos (ES) žemės ūkio maisto produktų populiarinimo veiklai finansuoti ES ir už jos ribų, informuoja Europos Komisijos atstovybė Lietuvoje.

Ateinančiais metais daugiau kaip pusė biudžeto (118 mln. EUR) bus skiriama kampanijoms, orientuotoms į didelį augimo potencialą turinčias rinkas už ES ribų, konkrečiai, į Japoniją, Jungtines Valstijas, Kanadą, Kiniją, Korėją ir Meksiką. Tikimasi, kad, vykdant kampanijas pasirinktose šalyse, bus padidintas ES žemės ūkio maisto produktų konkurencingumas ir vartojimas, produktų žinomumas ir jų rinkos dalis šiose tikslinėse šalyse.

Už žemės ūkį ir kaimo plėtrą atsakingas Komisijos narys Philas Hoganas sakė, jog Europos reputacija žemės ūkio maisto produktų srityje yra nepralenkiama. Tai, kad ES yra lyderiaujanti pasaulyje žemės ūkio maisto produktų eksportuotoja, nėra atsitiktinumas.

„Mūsų populiarinimo politika, kuriai skiriamas vis didesnis biudžetas, ES gamintojai remiami tam, kad jų produktai taptų žinomi ES ir už jos ribų, o taip pat jiems susidūrus su rinkos sunkumais (tuo tikslu skleidžiama informacija apie jų produktus). Jau sudaryti prekybos susitarimai taip pat sudaro jiems sąlygas didinti eksportą į sparčiai augančias rinkas. Neseniai sudarytas ES ir Kinijos dvišalis susitarimas dėl geografinių nuorodų yra dar vienas Komisijos darbo siekiant sukurti galimybes gamintojams ir aukštos kokybės ES produktams pavyzdys“, – teigė P. Hoganas.

Per šias kampanijas ES ir pasaulio vartotojai taip pat bus informuojami apie įvairias ES kokybės sistemas ir ženklinimą etiketėmis, pavyzdžiui, apie geografines nuorodas arba ekologiškus produktus.

Vykdant kampanijas papildomas dėmesys taip pat bus skiriamas aukštų saugumo ir kokybės standartų svarbai, ES žemės ūkio maisto produktų įvairovei ir tradiciniams aspektams. Galiausiai, ES viduje daugiausiai dėmesio bus skiriama sveikų mitybos įpročių skatinimui ir gausesniam šviežių vaisių ir daržovių vartojimui, laikantis subalansuotos mitybos.

Kvietimai teikti pasiūlymus dėl būsimų 2020 m. kampanijų bus paskelbti 2020 m. sausio mėn. Kreiptis dėl finansavimo ir pateikti savo pasiūlymus gali įvairios įstaigos, pavyzdžiui, prekybos ir gamintojų organizacijos. Paprastas programas gali pateikti viena ar kelios organizacijos iš tos pačios ES šalies. Daugiašales programas turi pateikti mažiausiai dvi nacionalinės organizacijos iš mažiausiai dviejų valstybių narių arba iš vienos ar daugiau Europos organizacijų.

2020 m. paprastoms programoms skirta 100 mln. EUR, o daugiašalėms programoms – 91,4 mln. EUR.

Komisijos iniciatyvoms papildomai atidėta 9,5 mln. EUR. Šios lėšos bus naudojamos ir dalyvavimui mugėse ir komunikacijos kampanijoms, taip pat už žemės ūkio ir kaimo plėtrą atsakingo Komisijos nario vadovaujamoms diplomatinėms misijoms, kuriose dalyvaus ir verslo atstovai. Šios iniciatyvos bus papildomai finansuojamos skiriant 17,2 mln. EUR iš 2019 m. pagal bendras populiarinimo programas. Tai reiškia, kad papildoma parama bus suteikta sūrio, sviesto, alyvuogių aliejaus ir valgomųjų alyvuogių populiarinimui sudėtingoje pasaulinėje rinkoje.

Facebook komentarai

T Hegvita agro