Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Pereiti į pagrindinį turinį

C1

C1

Diskusijos dėl žemdirbiams numatomų naujų mokesčių ir įpareigojimų dar nebaigtos

Autorius: Kazys KAZAKEVIČIUS
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
Printer Friendly, PDF & Email

Seimo Kaimo reikalų komitetas atsisakė ankstesnio savo sumanymo sudaryti darbo grupę, kuri analizuotų galimas nacionalinio energetikos ir klimato srities veiksmų plano 2021-2030 m. dalies, susijusios su žemės ūkiu, pakeitimo galimybes.

Anot komiteto pirmininko Andriejaus Stančiko, sudaryti tokią darbo grupę dabar jau nebeliko prasmės, nes ir be jos vyksta darbiniai Aplinkos, Žemės ūkio, Energetikos ministerijų atstovų susitikimai su socialiniais partneriais. Jų metu yra tariamasi, kaip būtų galima būtų koreguoti nacionalinį planą ir tam tikri susitarimai jau yra pasiekti.

„Europos Komisijai (EK) patektą planą ministerijos privalės koreguoti. Svarbiausia – siekis, kad Lietuvoje žemės ūkio gamyba nebūtų mažinama, nebūtų sudarytos prastesnės ūkininkavimo sąlygos nei kitose Europos sąjungos valstybėse, nes tuomet mūsų žemdirbiai atsidurtų nevienodose konkurencinėse sąlygose“, – tvirtino A. Stančikas.

Nutaręs, kad nereikia sudarinėti specialios darbo grupės, Seimo Kaimo reikalų komitetas nutarė iki kovo 18 dienos atidėti ir Nacionalinės klimato kaitos valdymo politikos strategijos pakeitimo projekto svarstymą. Tuomet, po beveik trijų savaičių, tęs diskusijas ir dėl Nacionalinio energetikos ir klimato srities veiksmų plano.

„Šiuo metu yra susitarta dėl dviejų priemonių atšaukimo. Sutarta atsisakyti žemdirbių naudojamo kuro akcizo lengvatų panaikinimo bei prievolės sumažinti mineralinių trąšų naudojimą 15 proc. Tačiau lieka kol kas nebaigtos diskusijos dėl žemės ūkiui skirto kuro normų mažinimo, taip vadinamo „fermų mokesčio“, traktorių taršos mokesčio“, – kalbėjo K. Starkevičius.

Seimo Kaimo reikalų komiteto posėdyje dalyvavęs žemės ūkio ministras Andrius Palionis pastebėjo, kad diskutuoti dėl traktorių taršos mokesčio, mokamo transporto priemonės registravimo metu, panašaus, koks šiuo metu yra nustatytas automobiliams, nelabai yra prasmės, nes Lietuva ir taip vėluoja įvesti tokius taršos mokesčius.

„Pagal įsipareigojimus pas mus jau turėjo būti toks mokestis mokamas. Jei EK sužinos, kad taip yra, galime sulaukti sankcijų, kurios bus taikomos ir ūkininkams. Ir kol jie baudų nesumokės, negalės gauti išmokų“, – aiškino A. Palionis.

Facebook komentarai