Berlyno „Žalioji savaitė“: teka naminės, vyno ir alaus upės

(Berlynas, sausio 22 d.) Kuo toliau, tuo labiau nuo 1926 metų Vokietijos ūkininkų rengiama žemės ūkio, maisto pramonės ir sodininkystės paroda „Žalioji savaitė“ tampa panaši į didelį barą: dauguma šiame renginyje dalyvaujančių valstybių į savo ekspozicijas svečius vilioja alkoholiu. Ir ne tik silpnu – alumi ar vynu. Beveik visų šalių atstovams garbės reikalas  yra turėti tautos kulinariniu pavaldu vadinamos naminės degtinės.

Gruzijos ekspozicijos Berlyno parodų rūmuose jau seniai niekas neįsivaizduoja be vyno. Taip pat, kaip prancūzų, prie vyno negalinčių nepasiūlyti sūrio. Būtent taip abi šios valstybės 84 kartą rengiamoje parodoje pasistato ir šiemet.

Akivaizdi ir dar viena tendencija: kuo toliau, tuo labiau  „Messe Berlin“ parodų centras „Žaliosios savaitės“ metu tampa panašus į vieną didelį spalvingą mugės barą. Bet juk nepaneigsi, kad alus ir vynas irgi yra žemės ūkio produktai.

Šiemet parodos partnere paskelbta ir svečio teisėmis „Žaliojoje savaitėje“ dalyvavusi Suomija pasauliui prisistatė šūkiu „Nuo laukinės“, bet sumanę pasižvalgyti į šios šalies pasiekimus, pirmiausia atsidurdavo prie citrina kvepiančio degtinės namelio „Kaimo baras“, į kurį stendą aptarnaujantys darbuotojai nespėjo nešioti alkoholio prikrautas dėžes.

Prie Čekijos paviljono gausiai būriuojasi ne tik vokiečiai. Čia nuolat gali sutikti daugelio valstybių atstovus, atėjusius įsitikinti, ar čekiškas alus tikrai toks geras, kaip apie jį kalbama.

Danai gausų alkoholinių gėrimų asortimentą siūlė iš seno autobuso. Didžiuliu alkoholio kiekiu nuolat nukrautas ir norvegų stendas. Niekam, tikriausiai, nepavyktų aplenkti ukrainiečių, kurių valdose kasmet vis daugiau vietos skiriama pilvą ir širdį pamaloninančioms linksmybėms: upeliais liejasi alus, skamba muzika, baruose šypsosi pačios gražiausios, gardžiausius valgius siūlančios merginos. Todėl ukrainiečių valdos ūžte ūžia nuo visuotinių linksmybių.

Visai šalia Lietuvos paviljono įsikūrę latviai ir estai nesikuklindami kelia balta puta papuoštus alaus bokalus, pasiūlo išlenkti burnelę karčiosios ir užkąsti namine dešra. „Braliukai“ į parodą atsivežė net šernienos konservų – taip šiemet jie konkuruoja su Baltijos sese Lietuva, atvykusia be jokių mėsos gaminių ir stipriųjų alkoholinių gėrimų. Daugumos širdgėlai, skirtingai nei Latvijoje, mūsų šalyje gaminti naminės degtinės neleidžiama, o Seimas vis dar nesiryžta jos legalizuoti.

Net silpną alų ir midų, turintį vos 13 laipsnių alkoholio, Lietuvos ekspozicijos šeimininkai – Žemės ūkio ministerija –  užslėpė tarp naminės duonos ir vaisių tyrių, todėl net ir ieškantiems tokios rūšies kulinarinio pavaldo, ne iš karto pavyksta rasti. O radus, tenka nusivilti.

Ketvirtis metai „Šušvės midų“ Berlyno „Žaliojoje savaitėje“ pardavinėjantis bitininkas Erikas Augustinavičius neslepia, jog vokiečiai jo produktų alkoholiu net nelaiko – sako, kad tai vaistai nuo liūdesio, bet padeda ir nuo peršalimo. Įvairiomis uogomis ir vaistažolėmis paskaninto, vos 13 proc. alkoholio teturinčio gėrimo 100 gr talpos molinis buteliukas, visa kuo primenantis suvenyrą, kainuoja 5 eurus, 250 gr – 8 eurus, tačiau bitininkas teigia, jog pardavimų  pajamos tik šiaip ne taip padengia per savaitę patirtas išlaidas.

Vokiečių nesuviliosi ir lengvu, medumi paskanintu „Jovaro“ alumi, nors jis ir verdamas Pasvalio krašte, kur sakoma, kad vieno alus bokalo mažai, o dviejų – per daug.

Lietuviai guodžiasi tik tuo, kad lenkai šiemet į parodą jokio alkoholio neatsivežė – jie nusprendė vokiečius užvaldyti sūriais ir koldūnais. Bet tie, kurie teigia, jog ir Rusijos atstovai šiemet savo šalį pristato kaip visiškai blaivią, akivaizdžiai meluoja – už kailine „ausine“ pasiluošusio ruso nugaros kioske pardavinėjama populiariausias šalies gėrimas – vodka „Ruskij standart“.

Tarptautinę „Žaliąją savaitę“ rengia  parodų centras „Messe Berlin GmbH“, jos nekomerciniai rėmėjais yra Vokietijos ūkininkų sąjunga (DBV) ir Vokietijos maisto pramonės federacija (BVE). Nuo 1926-ųjų šiame renginyje pasauliui savo žemės ūkio ir maisto pramonės pasiekimus pristatė 130 šalių, parodą aplankė daugiau kaip 33 mln. lankytojų. Tradicinėje Berlyno „Žaliojoje savaitėje“ Lietuva dalyvauja nuo 2003 metų.

Daiva BALČAITYTĖ

Komentuoti

Jūs el. pašto adresas nebus paviešintas.